måndag 16 november 2009

Hej och välkommen!

Igår kom jag till Trysil efter en sex timmar lång bilresa. Träffade Hege, som är personalansvarig, fick lite papper att läsa och ett hotellrum. Personalboendet som är nybyggt är försenat och vi får flytta in först imorgon. Och tjejen som jag ska dela lägenhet med kommer först om 2 veckor så jag får bo själv ett tag.

Idag träffade jag Hege igen och en av mina nya arbetskamrater, Martin, som också kom igår. Vi tog sällskap ner på byn, och gick till skattekontoret för att få ett skattekort. Då måste man självklart ha ett pass, och mitt pass ligger hemma i Köping. Fail! Men nu har jag lyckats skriva ut ett personbevis som också dög. Skulle faxa det till Skattekontoret med hjälp av en fax på hotellet, fail! De har ingen fax. Och skattekontoret har bara öppet måndag och torsdag till kl 15. Så jag får åka dit på torsdag och lämna in det.

Imorgon börjar jag kl 9 och jobbar till 15. Sedan ska vi få flytta in, om det inte blir uppskjutet igen. Det tar sig!

2 kommentarer:

  1. haha vilken lättnad att du fick dela med en tjej nu då! :P hoppas du har det kanonbra!
    kram kram

    SvaraRadera
  2. Saknar dig här hemma i köping men hoppas du har det kanoners där borta vännen!

    SvaraRadera