tisdag 22 december 2009

22 december

Idag har det flutit på bra på jobbet. Mycket att göra när vi fick varuleverans, men det är så det ska vara :) Jag jobbade med Andrea idag, och vi har alltid roligt på jobbet. Nu är jag ledig i hela två dagar, ska bli underbart att slippa ställa klockan på 4 eller 5.

Inatt vaknade jag tjugo i ett, tvärsäker på att jag skulle upp till jobbet och att klockan inte hade ringt, rusade in i badrummet. Började fundera, tittade på klockan igen, gick och la mig och njöt av att få sova några timmar till.

Efter jobbet idag tog jag mig ner på byn och skaffade ett norskt bankkonto. Nu vill jag få lön! Köpte även ett tvättställ. De har ju fått för sig att vi ska betala för att tvätta här på personalhotellet. 40 nok per maskin och 40 nok per torktumling. Och vi är 80 personer på två tvättmaskiner och två torktumlare. Inget torkrum eller torkskåp. Behöver jag säga att vi är något upprörda över det? Nu sparar jag in torktumlingsslantarna på mitt torkställ iallafall!

Tack och god natt!

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag ska förhoppningsvis flytta till Trysil och jobba i januari. Är ju jäkligt sent ute med att hitta boende, så tänkte höra om du som är på plats vet om det finns någon ledig säng någonstans? Hör gärna av dig till mig: lindasimonsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. jag tror att deras plan är att alla kommer vara för snåla för att tvätta så de som vill kommer få tid ändå :)

    Hoppas du fick en bra jul! Puss

    SvaraRadera