tisdag 16 mars 2010

4 månader och en dag

Det är det idag, fyra månader och en dag sen jag kom hit. Läskigt.

Var ledig igår och idag, i söndags blev det party. Välbehövligt var det, och kul! En stund efter att jag och Nanna hade kommit hem på natten så började brandlarmet att tjuta. Jag tyckte att vi kunde stanna kvar inne, men Nanna tyckte att vi skulle gå ut. Ganska smart tanke i efterhand, men jag tänkte, det brinner ju inte här inne. Ut gick vi, som många andra i huset. Men brann gjorde det inte, och larmet tystnade snart. Och vi fick gå in och jag kunde krypa ner i min kära säng.

Igår och idag har jag bara njutit av att vara ledig, tittat på film och serier, läst, gått långa promenader och ätit gott. Det finns räkor för 15 nok/kg här, något att gilla med Norge!

Idag när jag var ute på promenad i solen kunde jag ta av mig jackan och gå med bara tjocktröja en stund, gissa om jag njöt? Nu däremot snöar det... Hoppas att solen visar sig imorgon så att snön smälter bort, jag vill ha vår! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar